BLOG

Gıda atıkları en fazla fırınları vurdu

09 Mart 20211 dk okuma

Almanya’da yapılan bir araştırmaya göre sadece perakendecilerin yılda 500 bin tonluk gıda maddesini çöpe attığı ortaya çıktı.

Gıda atıkları Araştırmada süpermarket zincirleri, indirim marketleri ve hipermarketlerin yanı sıra kişisel bakım marketleri, fırın, kasap, haftalık pazarlar, benzin istasyonları ve internet alışveriş şirketleri gibi perakendeciler de mercek altına alındı. Gıda atıklarının ciroda en büyük kayba yol açtığı perakendecilik sektörü fırınlar oldu. Yüzde 6'lık kayba uğrayan fırınları yüzde 4,3 ile manavlar izledi. Daha uzun süre saklanabilen ürünlerin satıldığı dondurulmuş gıda, içecek ve kuru gıda sektörlerinde ise atıkların yol açtığı ciro kaybı oranı yüzde 0,3 olarak kaydedildi. Araştırmanın sonuçlarına göre süpermarket, indirimli marketler ve hipermarketlerde yılda 290 bin, diğer perakendecilerde 210 bin ton gıda maddesi çöpe atıldı. Araştırmada 500 bin ton çok yüksek bir miktar gibi görünmesine rağmen perakende sektörünün çöpe atılan gıdaların sadece yüzde 4'ünü oluşturduğuna işaret edildi. Yılda 12 milyon tonu bulan toplam gıda israfında başı ise haneler çekiyor. kuru gıda

ALMANYA ÇÖPE ATILAN YİYECEĞİ YARI YARIYA AZALTACAK

Bir kişinin yılda 55 kg yiyeceği çöpe attığı Almanya'da gıda israfının önüne geçmek için program hazırlandı. Alman hükümeti, çöpe atılan yiyeceği yüzde 50 azaltmak istiyor.
Etiketler
#un #Maya
Manset Kategorisindeki Yazılar
28 Kasım 20196 dk okuma

Makarna endüstrisi için durum buğdayı dizaynı

Bu makalede; durum buğdayı ile ilgili güncel rakamlar, zengin pazarlar için durum dizaynı ve bu tre...

19 Ağustos 20201 dk okuma

Bakan Pekcan: Fiziki fuarlar 1 Eylül’de başlıyor

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, kapalı alanda gerçekleştirilen fiziki fuarların 1 Eylül'den itibaren ...